poniedziałek, 21 lipca 2014

38 days left / Ubezpieczenie

Hello :)
Nie mam o czym pisać :P Ale może podam Wam mojej wstępne propozycje (jeszcze nie wybory) co do prezentów dla host family.

Więc tak: 

1.) HM i HD - książka z kuchnią polską po angielsku (hostka wspominała mi, że lubią bardzo gotować) i jakiś polski alkohol

2.) Chłopcy (12,11 i 8 lat) - myślałam nad koszulkami w barwach Polski i słodycze

Jeśli macie jakieś sugestie to śmiało piszcie :) Z wielką ochotę usłyszę co Wy byście podarowali/albo już podarowaliście HF :)

Oficjalnie mogę napisać, że rok studiów jest zaliczony :) 
Teraz tylko zostało mi ubieganie się o urlop dziekański, ale moja Pani Dziekan jest nie osiągalna do 10 sierpnia więc mam czas. 

Moje przygotowania - lekko stoją w miejscu. Oprócz napisania listy rzeczy do zrobienia/kupienia/zabrania ze sobą nie mam nic. No może ostatnio na wyprzedażach kupiłam sobie kilka rzeczy. Ogólnie nie kupuje specjalnie dużo ciuchów. Z ubrań zakupić muszę tylko sobie jeansy :) Ewentualnie jeszcze jakaś bielizna i piżama. 

Mam do Was pytanie w sprawie ubezpieczenia: posiadacie EKUZ? Czy wystarcza tylko Euro26? A może macie inne ubezpieczenie? 

Miłego dnia!

Pozdrawiam
Marta xx

10 komentarzy:

  1. Myślę, że warto posiadać EKUZ bo karta euro26 nie gwarantuje, że za darmo mogą Ciebie przyjąć do GP, zazdroszczę Ci z tymi wakacjami - to miłe z ich strony nie to co moi...,3 chłopaków do opieki brzmi groźnie haha mam młodszych braci w podobnym wieku i dzień bez bójki to dzień stracony :D trzymaj się i daj znać jak już będziesz to może uda nam się spotkać :) !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A Ty masz EKUZ? Bo np. ja teraz nie będę nigdzie ubezpieczona, zawsze byłam na studiach i u taty, ale teraz jak "robię sobie przerwę' to tracę to wszystko i EKUZ mi przysługuje.

      Usuń
    2. Tak ja mam EKUZ i właśnie chce jutro iść zarejstrować się do GP, jak masz jakieś prywatne ubezpieczenie to zależy wszystko do jakiego odziału NHS trafisz mogą Ciebie przyjąć bezpłatnie albo będziesz musiała zapłacić i najwyżej potem możesz starać się od ubezpieczyciela o zwrot kosztów

      Usuń
    3. Jesteś jakoś ubezpieczona w NFZ?
      Jeszcze nie wiem jak to będzie z moją legitymacją studencką podczas urlopu dziekańskiego. Ale jeśli będę miała normalnie podbitą to wtedy będę mogła mieć EKUZ.

      Usuń
    4. Ja ekuza mam ważnego do 30 września bo wtedy akurat kończy mi się ważność legitymacji szkolnej, wczoraj byłam się zapisać do GP, powiedziałam że mam tą karte,ale babka nawet nie sprawdziła tylko dała mi papiery do wypełnienia :)

      Usuń
    5. ja też na razie mam ekuz - ważny do 31 października (do końca legitymacji studenckiej) ale być może przedłużą mi legitymację i będę mogła mieć normalnie ekuz. Okaże się jak pojadę zanieść podanie o urlop dziekański :)
      Właśnie słyszałam, że nie każdego proszą o ekuz.

      Usuń
  2. Ja mam Planetę Młodych, ale kupowałam ją na wariata 2 dni przed wyjazdem, więc zachowam dla siebie wszelkie rady. ;) Jeśli chodzi o prezenty: ogólnie postanowiłam nie wykosztowywać się zbytnio - tatusiowi kupiłam żubrówkę i ptasie mleczko, był zachwycony. Dla małego mam przytulankę po której może sobie malować flamastrami+cukierki, ale reakcji jeszcze nie znam, bo przyjeżdża dopiero w czwartek. Ale z tego co o nim wiem, powinno być dobrze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie też zawsze mówiłam sobie, że w prezencie kupię jakąś przytulankę albo kolorowankę, ale moje dzieciaki są starsze :P Pomyślę jeszcze, mam trochę czasu :)
      A jak tam Ci się wiedzie?

      Usuń
    2. Jak na razie nie mogę powiedzieć ani pół złego słówka. Tatuś jest przekochany absolutnie: wyluzowany, uśmiechnięty, niesamowicie ciepły i naprawdę zależy mu żebym czuła się tutaj jak najlepiej. Poznałam kilku sąsiadów: to samo. Każdy z nich z sercem na dłoni. Miałam obawy co do pierwszych dni (jak każdy chyba) i nadzieję, że będzie dobrze, ale że będzie aż tak dobrze, to nie miałam odwagi sobie wyobrażać. Co prawda, jak wspomniałam, dziecka jeszcze nie ma, ale on akurat od samego początku był moim najmniejszych zmartwieniem, bo chyba nie ma nic prostszego niż rozkochać w sobie trzylatka (który już teraz nazywa mnie swoją dziewczyną). ;) No ale żeby nie było - nie mówię jeszcze "hop", wszystko się może zdarzyć. Ale jestem pełna dobrych myśli. Obyś trafiła równie dobrze!

      Usuń
    3. Mam nadzieję, że będzie ok z moją rodziną. Obecnie cały czas utrzymujemy kontakt. Byłam zdziwiona jak nagle dostałam zdjęcia chłopców z wakacji na maila :D To było miłe z ich strony. Nie mogę się doczekać kiedy tam będę :) Poznałam już kilka osób, które tam są lub też przylatują mniej więcej wtedy kiedy ja, jesteśmy w stałym kontakcie :)
      Czekam na wrażenia po kilku dniach z Twoim "chłopakiem" :)

      Usuń